Juventafest će ove godine doživjeti svoje četvrto izdanje. Iako je još“mlad“, od početka je vidljivo da ovaj festival svoju misliju ispunjava – povezati srednjoškolce iz cijele Europe i omogućiti im da podijele kroz rad različite vizije teatarske umjetnosti i kroz igru uče jedni od drugih.
Ove godine, publika će imati priliku da vidi osam predstava, potpuno stilski i žanrovski različitih, nastalih u sasvim različitim produkcijskim uslovima, i ono što je jako zanimljivo i što nas posebno raduje, većinom u manjim sredinama.
Iako i formalno i sadržajno različite, sve predstave krasi izuzetno zrelo promišljanje stvarnosti. Dok jedan dio selekcije odlikuje veoma angažiran pristup važnim društvenim temama, drugi dio je, moglo bi se reći, čak pomalo eskapistički; u njemu srednjoškolci, bježeći od svijeta koji ih okružuje, stvaraju sebi neku bolju i ljepšu stvarnost.
Srednjoškolci iz mariborske Druge gimnazije su se vrlo ambiciozno i veoma uspješno, uhvatili u koštac sa Orvelovom „Životinjskom farmom“, a rezultat je vizuelno atraktivna, rediteljski precizna i glumački ujednačena postavka; pozorište iz Čakovca dolazi sa adaptacijom romana „Djeca s kolodvora Zoo“, gdje energičnom igrom i zanimljivom scenskom postavkom pokazuju da suvereno vladaju materijalom; veliki kotorski ansambl grupe Prazan prostor izvest će predstavu „Bog“ po istoimenom tekstu Vudija Alena, autora poznatog po ciničnom pristupu umjetnosti, ali i životu samom, a njihovu izvedbu odlikuje vanserijski dar za improvizaciju i umijeće da istinski nasmiju i najzahtjevniju publiku; jedina bosanskohercegovačka predstava u ovogodišnjoj selekciji je predstava „Virus“ bijeljinske gimnazije „Filip Višnjić“, gdje se tematizira život čovjeka oboljelog od HIV-a, izbjegavajući stereotipe i uspješno pokušavajući da se da slojevit prikaz problema.
I dok prve četiri predstave odlikuje bavljenje angažiranim temama, ostale predstave ističu se u pokušaju da se pozorišnim sredstvima izgradi jedan drugačiji svijet u kom vladaju potpuno druga pravila. Predstava Plesnog foruma Celje “ N.A.G.“ vizuelno je minimalistička, a akteri dominiraju vještinom savremenog plesa kroz koji pokušavaju pokazati slojevitost identiteta i odnos pojedinca prema vlastitom tijelu kao njegovom nosiocu; iz norveškog grada Bergena, dolazi teatarska trupa „Global teater“ sa predstavom „Alice, who the f*** is Alice“, uvijek aktuelnom adaptacijom Kerolovog romana, koju izdvaja maštovita scenska postavka i dobro uigran ansambl; Teatarski studio „Mueli“ iz Tule u Rusiji doslovno stvara svoj mali svijet kroz pantomimu u predstavi „Upside down! The reverse side of the Earth“, svijet kojim dominiraju neka čudna bića koja svojom lakoćom bivanja šire osjećanje sreće i smisla.
I posljednja predstava koju ne možemo lako svrstati ni u prvu ni u drugu kategoriju, jer postoje podjednaki argumenti za oboje, stiže iz Bečeja, a riječ je o Joneskovoj „Ćelavoj pjevačici“, izuzetno dobro uigranoj sa energičnim i šarmantnim ansamblom i vrlo originalnim rediteljskim rješenjima.
Nadam se da ćete uživati u predstavama, podjednako kao što oni koji ih izvode uživaju u svom bivanju na sceni i da ćemo i ove godine uspješno učiti jedni od drugih i skupa se radovati svijetloj (teatarskoj) budućnosti!