RADIONICA KARAKTERNA MASKA
Cilj radionice je upoznati učesnike sa maskom i značenjem njenog nošenja na licu. Maska je produžetak tijela lika i svaki, najtananiji pokret koji se napravi na sceni, sa njom postaje još vidljiviji. Na radionici se uče osnovna pravila u radu sa maskom, podstiče se mašta, svijest o prostoru i utire se put dolaska do dramskog lika. Vrlo bitan segment ove radionice je i upoznavanje sa osnovnim elementima dramske situacije te improvizacija u odnosu na muzički podražaj.
DŽENITA IMAMOVIĆ OMEROVIĆ, glumica i profesorica
Rođena je 1973. god. u Zenici, Bosna i Hercegovina. Diplomirala na Pedagoškoj akademiji u Zenici 1997. god. Na Akademiji scenskih umjetnosti u Sarajevu diplomirala 2001. god, u klasi profesora Admira Glamočaka. Od 2006. god. radi na Akademiji scenskih umjetnosti, prvo kao saradnica na predmetu Pokret, a zatim od 2009. god. kao asistentica na predmetu Gluma. Danas je u zvanju vanredne profesorice na predmetu Gluma na Akademiji scenskih umjetnosti u Sarajevu.
Bila je dugogodišnja članica drame u Bosanskom narodnom pozorištu Zenica gdje je jedno vrijeme bila i umjetnička rukovoditeljica. Aktivno učestvovala u radu organizacija NarkoNe Sarajevo, Hrvatska matica iseljenika Zagreb, Naša djeca Zenica, S.O.S. Kinderdorf Sarajevo, Festival zeničko proljeće, SEZAM Zenica, Općinsko vijeće Zenica i mnoge druge.
Njeni profesionalni angažmani uključuju rad u pozorištu, radiju, televiziji i filmu. Dobitnica glumačkih nagrada na Festivalu BiH drame u Zenici.
RADIONICA PLESA
Radionica plesa trebalo bi da mlade stvaraoce animira da poboljšaju svoju koordinaciju i ohrabri da steknu što bolju i kvalitetniju kondiciju te oslobodi eventualnog straha od kretanja scenom i fizičkog teatra. Imati snažno, fleksibilno i fit tijelo mladim će glumcima pomoći u ostvarenju uloga na kojima trenutno rade ili na onima koje priželjkuju. Ples doprinosi razvoju mnoštva aspekata nužnih za razvoj i uspješnu realizaciju scenskih i izvođačkih zadataka, pri tome se misli na pokretljivost, ravnotežu, snagu, osjećaj za vrijeme, ritam, osviještenje prostora kao i na pamćenje. Učiti plesati, zapravo znači razvijati reflekse, a samo savladavanje koreografije predstavlja kognitivan izazov. Suvremeni ples kojim ćemo se baviti kroz ovu radionicu zapravo je širok pojam koji podrazumijeva veliki raspon stilova, čiji ćemo odabir vršiti u skladu sa afinitetima polaznika. Harmonija grupe i individualnost polaznika tretirat će se kao podjednako bitni faktori u završnoj kreaciji. Na ovaj način, kreirat ćemo jedinstvenu igru, koreografiju, kojom će se polaznici radionice predstaviti publici.
BELMA ČEČO BAKRAČ, koreografkinja
Rođena je u Sarajevu 1978. god, gdje je završila gimnaziju i Srednju muzičku školu, Odsjek za klasični balet. Tehnike modernog baletskog izričaja usvajala je u Beču, a koreografiju usavršavala u Laban centru u Londonu. Diplomirala je žurnalistiku na Fakultetu političkih nauka, gdje je i magistrirala. Kao profesionalni baletni igrač angažovana u Narodnom pozorištu Sarajevo 1998. godine, gdje je od 2001. godine bila u zvanju soliste Baleta. Ostvarila zapažene solističke i naslovne uloge u brojnim baletskim predstavama. Učestvovala i u dramskim te opernim projektima Narodnog pozorišta. Sarađivala je i sa Kamernim teatrom 55, Pozorištem mladih Sarajevo, Bosanskim narodnim pozorištem Zenica, Narodnim pozorištem Tuzla.
Dobitnica je Nagrade Ginestra d’Oro za poseban doprinos razvoju i očuvanju baletske umjetnosti tokom rata u opkoljenom Sarajevu (Rim, 2002) i Nagrade za najbolju koreografiju na IV festivalu bosanskohercegovačke drame u Zenici (2005) za predstavu Srebrenički inferno autora Đele Jusića, Džemaludina Latića i Tanje Oručević.
Sarađivala sa brojnim kako domaćim tako i inostranim dirigentima, koreografima i rediteljima. Ostvarila zapažena gostovanja, dobre kritike i saradnje na gostovanjima u: SAD-u, Italiji, Francuskoj, Mađarskoj,Velikoj Britaniji, Turskoj, Rumuniji, Hrvatskoj, Srbiji, Crnoj Gori, Sjevernoj Makedoniji…
Bila je vršilac dužnosti direktora Baleta Narodnog pozorišta Sarajevo od 2015. do 2019. godine.
RADIONICA IMPROVIZACIJE – THEATRESPORTS ILI RAZNOLIKOST U ZAJEDNICI
Na radionici improvizacije istražićemo ideju theatresportsa kroz aktivno igranje improvizacijskih igara. Učesnici će naučiti osnove improvizacije, uključujući prihvatanje i davanje inicijativa za scenske akcije bez klasičnih obrazaca. Učesnici projekta otkriće kako formirati grupu u kojoj se igrački prostor uspostavlja kroz intuitivnu reakciju, a dijalog se razvija u maštovitom prostoru i vremenu improvizacijske discipline. Istražićemo kako ovo može uticati na izvođačku maštu.
Učesnici će se upoznati sa sistemom improvizacijskih igara ili disciplina, koje su kratke petominutne igre koje rešavaju određene scenske zadatke i pružaju novo pozorišno iskustvo svima. Dosljedan rad u grupi oblikuje i testira individualni scenski identitet, podstiče ljubav prema pozorišnom stvaranju i vraća ih spontanosti, gde se oslobađa lična sloboda i kreativno izražavanje.
Scenski zadaci improvizacijskih igara theatresportsa su u suštini takmičarski, kulminirajući igrom između dve grupe. Takmičenje u improvizaciji vodi voditelj koji bira sugestije iz publike za improvizacije i prikuplja ocjene koje daje publika i žiri. Međutim, improvizacijske discipline takođe se mogu organizovati kao raznovrsni programi u kojima publika aktivno učestvuje. Naučićemo nekoliko igara za zagrijavanje i najmanje deset improvizacijskih igara, od kojih neke mogu biti predstavljene u obliku desetominutnog finala.
MOJCA DIMEC, glumica i profesorica
Rođena je 1964. godine u Sloveniji. Profesorica je u Srednjoj školi za predškolsko obrazovanje, Gimnaziji i Gimnaziji za scenske umjetnosti Ljubljana (SVŠGUGL) specijaliziranoj za ples, teatar i film. Predaje historiju i teoriju drame i teatra te vodi radionicu improvizacije. Takođe je koautor improvizovanih nastavnih planova i programa, predsjedava maturskom komisijom i vodi aktivnosti profesora. Kao mentor i direktor godišnjih edukativnih performansa, sarađuje sa umjetnicima iz različitih izvedbenih praksi, od savremenog plesa do videa. Godine 1997. suosnivala je ŠILA – školsku improvizovanu ligu, a 1993. zajedno sa Teatrom Ana Monro i Impro ligu. Do 2000. godine aktivno je učestvovala u pozorištu kao glumica. Godine 1996. počela je da radi kao profesor slovenačkog u srednjoj školi i počela da kombinuje oba smjera, podučavanje i improvizaciju pozorišne umjetnosti. Posebno je zainteresovana za kolektivni izlazak studenata na scenu i nastavu kroz aktivna umjetnička iskustva koja obezbjeđuju otvoreni razvoj ličnog identiteta.
RADIONICA LUTKARSTVA
Mogu li ruke biti lutke? Koljena svirati gitaru, a trbuh pjevati? Kroz radionicu, polaznici će steći znanje jednostavne animacije dijelova tijela, usmjeravanje scenske energije na dio tijela, razvijanje mašte i kreativnosti kroz personifikaciju dijelova tijela, baviti se neverbalnim i verbalnim lutkarskim izražavanjem te baviti značenjem lutke kao scenske metafore. Kroz razne motoričke vježbe, vježbe za maštu i kreativnost te zagrijavanje glasa i tijela, polaznici će se osloboditi te osvijestiti svoje osnovne scenske instrumente: tijelo i glas te će nakon toga stvarati kratke etide raznih tematika. Naučit će kako određenom dijelu tijela udahnuti život, dati mu određeni karakter i djelovati s lutkom u jednostavnijim etidama. Moći će povezati naučene animacijske elemente u jednostavnu cjelinu, organizirati i kombinirati različite dijelove tijela s obzirom na temu kojom se žele baviti te kroz karakter reagirati na različite zadane situacije.
JOSIPA ORŠOLIĆ, glumica i lutkarka
Rođena 1995. god. u Mannheimu u Njemačkoj. Inače je iz Tolise, sela pokraj Orašja u Bosni i Hercegovini, živi u Zagrebu, Hrvatska. Završila je preddiplomski studij kazališne umjetnosti, smjer gluma i lutkarstvo na Umjetničkoj akademiji u Osijeku, Hrvatska, a diplomski studij istoga smjera završila je na Akademiji za umjetnost i kulturu u Osijeku te je 2019. god. postala magistra umjetnosti odnosno akademski glumac-lutkar. Trenutno igra u predstavama Gradskog kazališta Joza Ivakić Vinkovci, u lutkarskoj predstavi Gradskoga kazališta Požega, uličnim predstavama Teatra Osmoga dana iz grada Poznana u Poljskoj, Teatru &TD u Zagrebu i u Kazališnoj družini Tragači također u Zagrebu. Zajedno sa kolegicom, otvorila umjetničku organizaciju, Kazališnu družinu IGLU s kojom djeluje prvenstveno na području Slavonije i Bosanske Posavine. Članica je Hrvatske zajednice samostalnih umjetnika (HZSU) te Hrvatskog društva dramskih umjetnika (HDDU).
RADIONICA MUZIČKOG TEATRA
Ako ste ljubitelj mjuzikla, ova radionica će vas na zabavan i edukativan način uvesti u svijet muzičkog teatra. Bavit ćemo se rekreiranjem nekoliko scena iz kultnog mjuzikla Footloose, koji predstavlja samu revoluciju u ovoj formi. Poznat je po visoko energetskim koreografijama i ‘catchy’ melodijama. Kroz ples, glumu i pjevanje učesnici će imati priliku da kroz timski i individualni rad pokažu svoju kreativnost, istraže sebe, dobiju nova znanja i nauče da reflektuju ove vještine i u druge sfere života.
IRMA MULIĆ, muzička umjetnica
Rođena je 1988. god. u Bijelom Polju, Crna Gora. Diplomirala je na Muzičkoj akademiji u Sarajevu gdje stiče zvanje bachelor Muzičkih umjetnosti. Voditeljica je Odjela za izvođačke umjetnosti prve edukativne i produkcijske platforme za muzički teatar u BiH Instituta za muzičku umjetnost, teatar i multimediju, gdje se bavi nastavnom pedagogijom (instrument klavir i pjevanje) sa djecom i mladima. Predavala je i u Muzičkoj školi Ilidža u Sarajevu, muzičkoj školi Mali Mozart, Edukativnom centaru ABC (2012-2013), kao i Internacionalnoj školi Bloom – Montessori akreditacija u Sarajevu. Od 2008. godine djeluje i kao izvođačica u različitim formama muzičkog teatra i nastupa u pozorištima širom Bosne i Hercegovine i u Hrvatskoj. Njeno teatarsko iskustvo obuhvata ostvarene glavne uloge u mjuziklima Footloose, Prljavi ples, Annie i Flashdance i Oliver.
Radionica za profesore, voditelje dramskih sekcija u srednjim školama i dramske pedagoge
KREIRANJE DOKUMENTARNE PREDSTAVE – mladi za mlade; studija slučaja predstava „Utopija“
Cilj ove radionce je kodifikovanje i sistematizovanje iskustava stvaranja dokumentarne predstave “Utopija” sa učenicima starijih razreda osnovne škole i ranim razredima srednje škole (uzrasta od 12-16 godina) i prenošenje stečenog znanja i iskustva na praktikante u sistemu obrazovanja.
Radionica podrazumijeva prezentaciju osmišljenog koncepta, odabir konkretnih zadataka za sve kandidate te načina sprovedene selekcije koja je kreirana u saradnji sa dramskim pedagogom i dječijim psihologom.
Nakon prezentacije polaznicima radionice će biti upriličen praktičan dio u okviru kojeg se postavljaju osnove kreiranja grupe – u okviru ovog dijela radionice polaznici će biti u prilici da samostalno prođu kroz sistem rada i pedagoškog pristupa koji smo primijenili pripremajući “Utopiju”- konkretan proces komunikacije sa potencijalnim kandidatima, kao i definisanje kriterijuma za odabir potencijalnih učesnika.
Drugi dio radionice polaznicima će omogućiti konkretan uvid u sve potencijale i neizvijesnosti ovakvih procesa. Dio učesnika u radu na “Utopiji” će se pridružiti u ovom dijelu radionice i prezentovati svoj doživljaj procesa i ličnog iskustava. Nakon toga, bio bi upriličen Q&A, ali sa ciljem da u finalnoj fazi radionice svaki polaznik kreira sopstveni proces pripreme rada sa grupom mladih.
Finalno bi polaznici radionice imali prezentaciju osmišljenih projekata kreiranih na osnovu svih zadatih parametara.
IVAN BALETIĆ, reditelj
Diplomirani reditelj i doktorant Univerziteta umetnosti u Beogradu, smjer višemedijska umetnost. Profesionalan razvoj usmjerio je na rad sa djecom i mladima, kao i postavci pozorišnih predstava u kojima se prevashodno koristi sredstva savremene tehnologije. Režirao predstave u pozorištima u Beogradu (Malo pozorište „Duško Radović“, Beogradsko dramsko pozorište, Pozorište Boško Buha, Pan teatar, nezavisne produkcije na otvorenom i u Domu omladine Beograda) i Njemačkoj (Hildeshajm). Bavi se 2d i 3d animacijom, videom i multimedijalnim instalacijama koje su bile izložene u okviru manifestacija „Noć muzeja“ i „Salon arhitekture“. Autor je radionica za mlade u okviru višegodišnjih međunarodnih projekata (IETM mreža, projekat Shadow Pandemic).